Teatre Municipal Francesc Tárrega

RECITAL D’OBERTURA “Cançó i Sarsuela“

RECITAL D’OBERTURA “Cançó i Sarsuela“

964 30 31 69 (horario de actividad) 964 30 09 62 (resto de horario)

Plaza de la constitución, s/n

Dins d'eixa Babel lingüística que conté la Península itàlica, juntament amb la insularitat de folklores tan destacables com el sard, sicilià o maltés, potser és la cançó napolitana la que tinga, no només més predicament, sinó també més proximitat amb la cançó espanyola. Pot ser per això aquest repertori ens resulta tan immediat i la seua tonada haja quedat impregnada de manera indeleble en l'afició i tradició hispana.

No recomendada para menores de 12 años

Horarios

Martes 02 agosto de 2022 - 21:00 h

Precio

12.00 €

Dins d'eixa Babel lingüística que conté la Península itàlica, juntament amb la insularitat de folklores tan destacables com el sard, sicilià o maltés, potser és la cançó napolitana la que tinga, no només més predicament, sinó també més proximitat amb la cançó espanyola. Pot ser per això aquest repertori ens resulta tan immediat i la seua tonada haja quedat impregnada de manera indeleble en l'afició i tradició hispana.


Des dels mateixos inicis de la fonografia va existir un gran interés per preservar aquelles veus dins d'aquest repertori, amb l'accent, la tonalitat i la grandiloqüència pròpies del cant líric, però cap al qual sempre van saber els grans intèrprets del passat mantindre l'essència popular palesa en aquestes obres.


La selecció proposada en la primera part d'aquest recital bé pot ser un exemple del que s’ha descrit abans.


Sobre el cançoner i lírica hispana no ha de resultar-nos estrany que figures fundacionals de la fonografia com Caruso, Ruffo, Battistini o Nezdhanova –només per citar alguns exemples– manifestaren i deixaren testimoniatge sobre algunes pàgines capdavanteres del nostre repertori.


Però, potser, pel seu marcat deute amb el sermo humilis del cant, hem de fixar una especial atenció a dues de les obres triades en la part conclusiva d'aquest programa.
Les Granaínas de Muleta són una perfecta mostra per a avaluar la capacitat i manierisme en cants com els de Schipa, Nolieja o Munteanu, entre altres.


Així mateix, la Jota del Trust requereix una retrospectiva –per buscar un contrapunt argumental amb el que s’ha exposat abans– en veus amb la tenacitat de Ponce, Martí o Lázaro.


Que ho gaudisquen.


Eduardo Sandoval


PROGRAMA


I Part
Rodolfo Falvo (1873 – 1937):
“Dicitencello Vuje”
Roberto Murolo (1912 – 2003):
“Voce ‘ e Notte”
Ernesto de Curtis (1875 – 1937):
“Senza Nisciuno”
“Ti voglio tanto bene”
Frédéric Chopin (1810 – 1849):
“Nocturno en re menor” (piano solo)
Ernesto de Curtis:
“Tú ca nun chiagne”
Francesco Paolo Tosti (1846 – 1916):
“L’alba separa dalla luce”


II Part
Fermín María Álvarez (1833 – 1898):
“La partida”
Juan Quintero (1977):
“Morucha”


José María Lacalle (1859 – 1937):
“Amapola”
Tomás Barrera (1870 – 1938):
“Adiós Granada”
Manuel de Falla (1876 – 1946):
“Danza ritual del fuego”
Manuel Penella (1880 – 1939):
“No temas” (Don Gil de Alcalá)
José Serrano (1873 – 1941):
“El trust de los tenorios”

También te podría interesar...